30 ÓRÁS AKKREDITÁLT KÉPZÉSEK

 

  • Időpont: 2015. 09. 04.

 

Helyszín: Lengyeltóti

Előadó Ardai- Punczman Marita

Pedagógus: Holczman Ágnes

 

Az előadó megismertetett az individuálpszichológia fogalmával, kialakulásával, fontos képviselőivel.

Megismertük az IP legfontosabb fogalmait: életstílus, privátlogika, kisebbértékűségi érzés, bátorító pedagógia.

Kiemeltük, hogy az ember egységes egész, s nem viselkedésének, zavarainak okát kell keresnünk, hanem a célját kell megváltoztatnunk.

 

 

  • Időpont: 2015. 09. 05.

 

Helyszín: Lengyeltóti

Előadó Ardai- Punczman Marita

Pedagógus: Holczman Ágnes

 

Felelevenítettük a pszichológia 3 nagy irányzatát (Freud, Jung, Adler), Adler életútját is megismertük, s azt, hogy hogyan alakult ki az individuálpszichológiai irányzat, s Magyarországon hogyan és mikor terjedt el.

Beszéltünk a célirányosságról, a célszerűség 3 fokáról, a fikcionalizmusról.

Felvázoltuk az idegességi tünetek jellemzőit, majd a kisebbértékűség fajtáiról és a családi konstellációról beszélt az előadó.

Esetmegbeszélésekkel tette mondandóját színesebbé, s könyveket ajánlott a további tájékozódáshoz.

 

 

  • Időpont: 2015. 09. 11.

 

Helyszín: Lengyeltóti

Előadó: dr. Deckner Edit

Pedagógus: Holczman Ágnes

 

Az előadáson a nevelés IP elmélete és gyakorlata volt a téma.

Az ember 4 alapvető szükséglete után a gyermek téves céljai kerültek szóba, majd a bátorító pedagógia, mint adleri koncepció.

Az előadó megvilágította az egészséges kommunikáció szerepét a nevelésben, s konkrét esetek kapcsán beszéltük meg, mi a jobb a büntetésnél.

Majd az elkényeztetésről, elhanyagolásról, szexuális nevelésről, s agresszió-kezelésről beszéltünk.

 

 

  • Időpont: 2015. 09. 18.

 

Helyszín: Lengyeltóti

Előadó: dr. Deckner Edit

Pedagógus: Holczman Ágnes

 

A transzgenerációs történetről beszélt bevezetőként az előadó, s arra világítottunk rá, hogy ha nagyon erős egy minta a családban, az nem változik.

Majd a konzultációról esett szó.

Mikor beszélünk konzultációról, milyen szintjei vannak, s hogy konszenzussal kell hogy záruljon.

Saját, s a csoporttagok eseteivel, esetmegbeszélésekkel tette még érthetőbbé az előadó a témát.

 

 

  • Időpont: 2015. 09. 19.

 

Helyszín: Lengyeltóti

Előadó: dr. Jelinek Katalin

Pedagógus: Holczman Ágnes

 

Ezen a foglalkozáson a gyakorlat kapott hangsúlyt.

Olyan játékokat, technikákat ismertetett meg velünk az előadó, mellyel segíthetünk a gyerekek problémáit meglátni, megoldásokat keresni, s melyekkel a bátorító pedagógiát gyakorolni tudjuk.

 

 

  • Időpont: 2015. 10. 02.

 

Helyszín: Lengyeltóti

Előadó: Nagyné Bejczy Emőke

Pedagógus: Holczman Ágnes

 

Az előadó vázolta, hogy mi az a szupervízió, s miért lehet hasznos nekünk, pedagógusoknak.

A szupervízió hasznos mindazoknak, akik úgy érzik, hogy elakadnak a munkájukban (s ez a mi szakmánkban többször megtörténik, hisz egyre több a problémás, nehezen kezelhető gyermek).

Fontos, hogy megtaláljuk az egyensúlyt a magánélet és a hivatás között.

Szerződéskötés történt, mely során megbeszéltük a munka kereteit, az aktivitás fontosságát, a csoporttitkot.

Ezután néhány csoporttag saját tapasztalatából származó esetet ismerhettünk meg, s fogalmaztuk meg az érzelmi reakciókat, előzményeket, következményeket, elért eredményeket.

 

 

  • Időpont: 2015. 10. 03.

 

Helyszín: Lengyeltóti

Előadó: Nagyné Bejczy Emőke

Pedagógus: Holczman Ágnes

 

Az előadó hangsúlyozta, hogy nagyon fontos a pedagógusok lelki egészségének védelme, karbantartása, a kiégés megelőzése.

Folytattuk a saját élményekből táplálkozó szakmai, munkahelyi esetek megbeszélését, tudatos feldolgozását.

Minden eset lezárásakor önreflexiót gyakorolt a csoport, s az esethozó is, és az esethozó értékelte személyes élményét, tanulását.

  1. Időpont: 2015.10.16.

Helyszín:  Lengyeltóti

Előadó:  Nagyné Bejczy Emőke

Pedagógus: Holczman Ágnes

 

Az előadó ismételten hangsúlyozta, mennyire fontos a kiégés elkerülése. Ezzel kapcsolatban kitöltöttünk egy empátia tesztet, melyből kiderült, mennyire vagyunk érzékenyek erre. Folytattuk a saját élményekből táplálkozó szakmai esetek megbeszélését, tudatos feldolgozását. Az esetek lezárásakor önreflexiót gyakorolt a csapat, s az esethozó értékelte személyes élményét, s ennek tanulságait.

  1. Időpont: 2015.10.17.

Helyszín: Lengyeltóti

Előadó: Nagyné Bejczy Emőke

Pedagógus: Holczman Ágnes

 

Az előadó hangsúlyozta, hogy milyen fontos, hogy megtaláljuk az egyensúlyt magánélet és hivatás között. Egy személyiségtesztet végeztünk el, melyből megtudhattuk, milyen jellemvonások dominálnak személyiségünkben , elemeztük, s próbáltunk stratégiát megfogalmazni. Folytattuk a saját tapasztalatokból származó esetek megbeszélését, s fogalmaztunk meg érzelmi reakciókat, előzményeket, következményeket, elért eredményeket. A tanfolyam végén megfogalmaztuk a reflexióinkat, mely szerint nagyon hasznos 60 órát töltöttünk el az individuálpszichológia tanulmányozásával, s mind munkánkban, mind magánéletünkben hasznosíthatjuk az itt megtanultakat.

GAMÁS-AKKREDITÁLT KÉPZÉS01 GAMÁS-AKKREDITÁLT KÉPZÉS02 GAMÁS-AKKREDITÁLT KÉPZÉS03 GAMÁS-AKKREDITÁLT KÉPZÉS04 GAMÁS-AKKREDITÁLT KÉPZÉS05 GAMÁS-AKKREDITÁLT KÉPZÉS06 GAMÁS-AKKREDITÁLT KÉPZÉS07 GAMÁS-AKKREDITÁLT KÉPZÉS08 GAMÁS-AKKREDITÁLT KÉPZÉS09 GAMÁS-AKKREDITÁLT KÉPZÉS10