30 ÓRÁS AKKREDITÁLT KÉPZÉSEK
- Időpont: 2015. 09. 04.
Helyszín: Lengyeltóti
Előadó Ardai- Punczman Marita
Pedagógus: Holczman Ágnes
Az előadó megismertetett az individuálpszichológia fogalmával, kialakulásával, fontos képviselőivel.
Megismertük az IP legfontosabb fogalmait: életstílus, privátlogika, kisebbértékűségi érzés, bátorító pedagógia.
Kiemeltük, hogy az ember egységes egész, s nem viselkedésének, zavarainak okát kell keresnünk, hanem a célját kell megváltoztatnunk.
- Időpont: 2015. 09. 05.
Helyszín: Lengyeltóti
Előadó Ardai- Punczman Marita
Pedagógus: Holczman Ágnes
Felelevenítettük a pszichológia 3 nagy irányzatát (Freud, Jung, Adler), Adler életútját is megismertük, s azt, hogy hogyan alakult ki az individuálpszichológiai irányzat, s Magyarországon hogyan és mikor terjedt el.
Beszéltünk a célirányosságról, a célszerűség 3 fokáról, a fikcionalizmusról.
Felvázoltuk az idegességi tünetek jellemzőit, majd a kisebbértékűség fajtáiról és a családi konstellációról beszélt az előadó.
Esetmegbeszélésekkel tette mondandóját színesebbé, s könyveket ajánlott a további tájékozódáshoz.
- Időpont: 2015. 09. 11.
Helyszín: Lengyeltóti
Előadó: dr. Deckner Edit
Pedagógus: Holczman Ágnes
Az előadáson a nevelés IP elmélete és gyakorlata volt a téma.
Az ember 4 alapvető szükséglete után a gyermek téves céljai kerültek szóba, majd a bátorító pedagógia, mint adleri koncepció.
Az előadó megvilágította az egészséges kommunikáció szerepét a nevelésben, s konkrét esetek kapcsán beszéltük meg, mi a jobb a büntetésnél.
Majd az elkényeztetésről, elhanyagolásról, szexuális nevelésről, s agresszió-kezelésről beszéltünk.
- Időpont: 2015. 09. 18.
Helyszín: Lengyeltóti
Előadó: dr. Deckner Edit
Pedagógus: Holczman Ágnes
A transzgenerációs történetről beszélt bevezetőként az előadó, s arra világítottunk rá, hogy ha nagyon erős egy minta a családban, az nem változik.
Majd a konzultációról esett szó.
Mikor beszélünk konzultációról, milyen szintjei vannak, s hogy konszenzussal kell hogy záruljon.
Saját, s a csoporttagok eseteivel, esetmegbeszélésekkel tette még érthetőbbé az előadó a témát.
- Időpont: 2015. 09. 19.
Helyszín: Lengyeltóti
Előadó: dr. Jelinek Katalin
Pedagógus: Holczman Ágnes
Ezen a foglalkozáson a gyakorlat kapott hangsúlyt.
Olyan játékokat, technikákat ismertetett meg velünk az előadó, mellyel segíthetünk a gyerekek problémáit meglátni, megoldásokat keresni, s melyekkel a bátorító pedagógiát gyakorolni tudjuk.
- Időpont: 2015. 10. 02.
Helyszín: Lengyeltóti
Előadó: Nagyné Bejczy Emőke
Pedagógus: Holczman Ágnes
Az előadó vázolta, hogy mi az a szupervízió, s miért lehet hasznos nekünk, pedagógusoknak.
A szupervízió hasznos mindazoknak, akik úgy érzik, hogy elakadnak a munkájukban (s ez a mi szakmánkban többször megtörténik, hisz egyre több a problémás, nehezen kezelhető gyermek).
Fontos, hogy megtaláljuk az egyensúlyt a magánélet és a hivatás között.
Szerződéskötés történt, mely során megbeszéltük a munka kereteit, az aktivitás fontosságát, a csoporttitkot.
Ezután néhány csoporttag saját tapasztalatából származó esetet ismerhettünk meg, s fogalmaztuk meg az érzelmi reakciókat, előzményeket, következményeket, elért eredményeket.
- Időpont: 2015. 10. 03.
Helyszín: Lengyeltóti
Előadó: Nagyné Bejczy Emőke
Pedagógus: Holczman Ágnes
Az előadó hangsúlyozta, hogy nagyon fontos a pedagógusok lelki egészségének védelme, karbantartása, a kiégés megelőzése.
Folytattuk a saját élményekből táplálkozó szakmai, munkahelyi esetek megbeszélését, tudatos feldolgozását.
Minden eset lezárásakor önreflexiót gyakorolt a csoport, s az esethozó is, és az esethozó értékelte személyes élményét, tanulását.
- Időpont: 2015.10.16.
Helyszín: Lengyeltóti
Előadó: Nagyné Bejczy Emőke
Pedagógus: Holczman Ágnes
Az előadó ismételten hangsúlyozta, mennyire fontos a kiégés elkerülése. Ezzel kapcsolatban kitöltöttünk egy empátia tesztet, melyből kiderült, mennyire vagyunk érzékenyek erre. Folytattuk a saját élményekből táplálkozó szakmai esetek megbeszélését, tudatos feldolgozását. Az esetek lezárásakor önreflexiót gyakorolt a csapat, s az esethozó értékelte személyes élményét, s ennek tanulságait.
- Időpont: 2015.10.17.
Helyszín: Lengyeltóti
Előadó: Nagyné Bejczy Emőke
Pedagógus: Holczman Ágnes
Az előadó hangsúlyozta, hogy milyen fontos, hogy megtaláljuk az egyensúlyt magánélet és hivatás között. Egy személyiségtesztet végeztünk el, melyből megtudhattuk, milyen jellemvonások dominálnak személyiségünkben , elemeztük, s próbáltunk stratégiát megfogalmazni. Folytattuk a saját tapasztalatokból származó esetek megbeszélését, s fogalmaztunk meg érzelmi reakciókat, előzményeket, következményeket, elért eredményeket. A tanfolyam végén megfogalmaztuk a reflexióinkat, mely szerint nagyon hasznos 60 órát töltöttünk el az individuálpszichológia tanulmányozásával, s mind munkánkban, mind magánéletünkben hasznosíthatjuk az itt megtanultakat.