PEDAGÓGUSOK FELKÉSZÍTÉSE HÁTRÁNYOS HELYZETŰ GYERMEKEK MENTORÁLÁSÁRA 3.
A TÁMOP-3.1.4.C-14-2015-0564 Egészséges fejlődés a Gamás Iskolában pályázat keretében, a hátrányos helyzetű tanulók mentorálásának témájában a 3. előadásra 2015. október 13-án került sor a lengyeltóti általános iskolában.
Az előadó Wiegmann Alfréd volt.
Miután az előadó visszautalt a korábbi alkalmakkor elmondottakra, a differenciálás vonatkozásairól beszélt nekünk, a differenciált szemlélet fontosságát hangsúlyozta.
Ezt követően a másokról való ismeretszerzés fontos módszeréről, a kommunikációról folyt a szó, ezen belül is az erőszakmentes kommunikációról (EMK), aminek megfogalmazója dr. Rosenberg, amerikai pszichológus volt.
Wiegmann Alfréd beszélt a csoportnak a resztoratív technikákról, mint konfliktuskezelési módszerről.
Felhívta figyelmünket a „Tanuld, hogy taníthasd” című kiadványra, melyben az elmondottakról részletesebben is olvashatunk.
Tovább hangsúlyozta a drámapedagógia jelentőségét a hátrányos helyzetű gyerekekkel való foglalkozásban, ami arra irányul, hogy jobban megértsük a gyerekek lelkét, tetteik mozgatórugóját.
Az elhangzottak után erre példaként egy kisfilmet néztünk meg, melyben a bibliai József történetének kapcsán láthattuk, hogyan lehet a drámapedagógiát alkalmazni az iskolában.