PEDAGÓGUSOK FELKÉSZÍTÉSE HÁTRÁNYOS HELYZETŰ GYERMEKEK MENTORÁLÁSÁRA 3.

A TÁMOP-3.1.4.C-14-2015-0564 Egészséges fejlődés a Gamás Iskolában pályázat keretében, a hátrányos helyzetű tanulók mentorálásának témájában a 3. előadásra 2015. október 13-án került sor a lengyeltóti általános iskolában.

  Az előadó Wiegmann Alfréd volt.

 Miután az előadó visszautalt a korábbi alkalmakkor elmondottakra, a differenciálás vonatkozásairól beszélt nekünk, a differenciált szemlélet fontosságát hangsúlyozta.

 Ezt követően a másokról való ismeretszerzés fontos módszeréről, a kommunikációról folyt a szó, ezen belül is az erőszakmentes kommunikációról (EMK), aminek megfogalmazója dr. Rosenberg, amerikai pszichológus volt.

 Wiegmann Alfréd beszélt a csoportnak a resztoratív technikákról, mint konfliktuskezelési módszerről.

 Felhívta figyelmünket a „Tanuld, hogy taníthasd” című kiadványra, melyben az elmondottakról részletesebben is olvashatunk.

 Tovább hangsúlyozta a drámapedagógia jelentőségét a hátrányos helyzetű gyerekekkel való foglalkozásban, ami arra irányul, hogy jobban megértsük a gyerekek lelkét, tetteik mozgatórugóját.

 Az elhangzottak után erre példaként egy kisfilmet néztünk meg, melyben a bibliai József történetének kapcsán láthattuk, hogyan lehet a drámapedagógiát alkalmazni az iskolában.

GAMÁS-PEDAGÓGUSOK FELKÉSZÍTÉSE3-1 GAMÁS-PEDAGÓGUSOK FELKÉSZÍTÉSE3-2 GAMÁS-PEDAGÓGUSOK FELKÉSZÍTÉSE3-3 GAMÁS-PEDAGÓGUSOK FELKÉSZÍTÉSE3-4