INFORMATIKAI SZAKKÖR 1-5

Téma: Videófilm készítése a Movie Maker programmal- Gamás, ahol élünk

Feladat: Készíts 3 perces videófilmet Gamásról!

Az 1. és 2. óra helyszíne: Gamás utcái.

A 3. , 4. és 5. óra helyszíne a Gamási Általános Iskola informatika terme, ahol a szükséges eszközök rendelkezésre állnak. Az első órán 3-4 fős csoportokat hoztak létre a tanulók, akik a projekt során együtt dolgoznak. Az első két órán fényképeket készítettek a csoportok a gyalogtúrák alkalmával Gamásról (mindegyik csoport 1-1 tabletet kapott, amivel felvehette a képeket). További 3 alkalommal informatika szakkörön felhasználták a készített képeket és videófilmet készítettek. Ezek a jelenléti íveken és a szakköri naplókban rögzítésre kerültek.

Ebben a tanévben az informatika szakkörösök megismerkedtek a PowerPoint prezentációkészítő programmal és a Word szövegszerkesztő programot használták. Most a videót a egy új program segítségével, a Movie Maker segítségével készíthették el saját falujukról és annak nevezetességeiről.D

Dátum             Feladat

2015. V. 18. – Tömegsport: Gyalogtúra Gamáson. 4 darab 3-4 fős csoport alkotása. Fényképek készítése Gamásról, és nevezetességeiről. Minden csoport 1-1 tabletet kapott.

2015. V. 20 – Informatika szakkör: Gyalogtúra Gamáson. Ezzel egyidőben a tanulók másik fele hanganyagot rögzített az énekkarosok dalaiból.

2015. VI. 1. – Informatika szakkör: Gyalogtúrán készített képek feltöltése tabletről. Ismerkedés a Movie Maker programmal. Videófilm készítése Gamásról. Képek beszúrása. Gamás címer elhelyezése a videóban.

2015. VI. 3. – Informatika szakkör:Látványos effektek, átmenetek hozzáadása a videóhoz. Kísérőszöveg írása egy -egy diához.

2015. VI. 8. – Egy-egy dia vetítési időtartamának beállítása. Hang beszúrása videóhoz, stáblista készítése. Elkészült munkák mentése, bemutatása. Értékelés-önértékelés, csoportok értékelése.

Nekem nagyon tetszett, hogy a tanulók örömmel használták a tabletet, és fényképezték Gamás dombjait, épületeit, s fedezték fel a falu szépségeit. A videókészítés során a beszúrt képeket különböző módon animálták. Egyik csoport igyekezett olyan áttűnéseket alkalmazni az egymás után következő képeknél, mintha mennénk be a faluba egyre beljebb. Egy másik csoport pedig a olyan hangfelvételt készített aláfestésnek a videófilmhez, ahol a Gamási Általános iskola énekkarosai énekelnek.

 

 

GAMAS_INFROMATIKAI_SZAKKOR_01 GAMAS_INFROMATIKAI_SZAKKOR_02 GAMAS_INFROMATIKAI_SZAKKOR_03 GAMAS_INFROMATIKAI_SZAKKOR_04 GAMAS_INFROMATIKAI_SZAKKOR_05 GAMAS_INFROMATIKAI_SZAKKOR_06 GAMAS_INFROMATIKAI_SZAKKOR_07 GAMAS_INFROMATIKAI_SZAKKOR_08 GAMAS_INFROMATIKAI_SZAKKOR_09 GAMAS_INFROMATIKAI_SZAKKOR_10 GAMAS_INFROMATIKAI_SZAKKOR_11 GAMAS_INFROMATIKAI_SZAKKOR_12 GAMAS_INFROMATIKAI_SZAKKOR_13 GAMAS_INFROMATIKAI_SZAKKOR_14 GAMAS_INFROMATIKAI_SZAKKOR_15 GAMAS_INFROMATIKAI_SZAKKOR_16 GAMAS_INFROMATIKAI_SZAKKOR_17 GAMAS_INFROMATIKAI_SZAKKOR_18 GAMAS_INFROMATIKAI_SZAKKOR_19 GAMAS_INFROMATIKAI_SZAKKOR_20 GAMAS_INFROMATIKAI_SZAKKOR_21