PEDAGÓGUSOK FELKÉSZÍTÉSE HÁTRÁNYOS HELYZETŰ GYERMEKEK MENTORÁLÁSÁRA 1.

Az innovatív pályázat kapcsán a pedagógusok mentorálásra való felkészítése keretében az első továbbképzésre 2015. május 26-án került sor a lengyeltóti Fodor András Általános Iskolában.

Az előadás témája: Hátrányos helyzetű tanulók felzárkóztatása (lehetőségek és módszerek).
Az előadó Kiss László, nyugalmazott minisztériumi vezető főtanácsos, a Magyar Versmondók Egyesületének elnöke volt.
Előadását három részre osztotta.
Az első részben a hátrányos helyzet, a halmozottan hátrányos helyzet fogalmát tisztázta a korábbi és a hatályos törvények segítségével. Rávilágított arra a tényre, hogy az új szabályozással mekkorát csökkent ezeknek a tanulóknak a létszáma. Ebben részben összevetette az önkormányzatok és az iskolák által szolgáltatott adatokat, és rámutatott a két intézmény által nyilvántartott hátrányos és halmozottan hátrányos helyzetű tanulói létszám közötti különbségére.

A második rész a drámapedagógia jelentőségéről, a játék szerepéről szólt. Az előadó példákkal támasztotta alá, hogy milyen hatalmas lehetőségek rejlenek a játszva tanításra ezen a területen.

A harmadik rész témája a közösségi lét (amatőr) művészeti tevékenység. Szintén példákat hozott arra, hogy az amatőr művészeti tevékenység milyen területeken ad lehetőséget számunkra a hátrányos, illetve halmozottan hátrányos helyzetű tanulók fejlesztésére.

 

GAMAS_MENTRI_KEPZES_PEDAGOGUSOKNAK_1 GAMAS_MENTRI_KEPZES_PEDAGOGUSOKNAK_2 GAMAS_MENTRI_KEPZES_PEDAGOGUSOKNAK_3 GAMAS_MENTRI_KEPZES_PEDAGOGUSOKNAK_4 GAMAS_MENTRI_KEPZES_PEDAGOGUSOKNAK_5 GAMAS_MENTRI_KEPZES_PEDAGOGUSOKNAK_6 GAMAS_MENTRI_KEPZES_PEDAGOGUSOKNAK_7